Vandaag gaat de campagne 'ouderenzorg, dat zit in je' van start. Dit initiatief van ZorgpleinNoord gaat erom dat werken in de ouderenzorg prachtig werk is. Toch kampen veel zorgorganisaties in de ouderenzorg met openstaande vacatures, vooral op het gebied van verzorgenden en verpleegkundigen. Dit meldt Zorggroep Drenthe.
Met de campagne ‘Werken in de ouderenzorg. Dat zit in je.’ zetten maar liefst vijftien zorgorganisaties in Noord-Nederland hun schouders onder het verbeteren van het imago van het werken in de ouderenzorg. Om ook echt te kunnen ervaren hoe het is om te werken in de ouderenzorg roept de campagne ook potentiële werknemers op om te komen kijken.
De campagne, die vooral online actief zal worden, richt zich op het vertellen van verhalen over het werken in de ouderenzorg, het aanbieden van meeloopdagen en werk-leertrajecten. Daarnaast worden de beschikbare vacatures in de sector getoond. De campagne richt zich voornamelijk op schoolverlaters, zij-instromers en werkenden in de zorg. Met de campagne willen de deelnemers het beeld over de ouderenzorg verbeteren en ervoor zorgen dat het aantal sollicitaties (en daarmee het aantal nieuwe werknemers) toeneemt. Het is de bedoeling dat de campagne meerdere jaren wordt ingezet.
De deelnemende organisaties zijn: Thuiszorg het Friese Land, Meriant, de Hoven, Zonnehuis Groep, Patyna, Tangenborgh Groep, Kwadrant Groep, Noorderbreedte, Treant, Zorggroep Meander, Zorggroep Drenthe, Oosterlengte, Icare, Zorggroep Drenthe, Burg. Julstingatehuis en Interzorg.
Door: Redactie Nationale Zorggids