Het online patiëntenportaal van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA) is geüpdatet en heeft nu meer mogelijkheden dan voorheen. Patiënten kunnen nu bijvoorbeeld ook buiten kantooruren hun polikliniekafspraken controleren of hun adresgegevens wijzigen. Zo hoeven zij niet meer te wachten tot een WZA-medewerker aan de balie of aan de telefoon beschikbaar is. Dit meldt Het Gezinsblad.
Een patiëntenportaal is een beveiligd onderdeel van de website waar patiënten toegang hebben tot bijvoorbeeld hun medische gegevens, afspraken en online vragenlijsten. Veel patiënten vinden het prettig om bepaalde zaken met het ziekenhuis op eigen gelegenheid te regelen. Patiënten kunnen hun pagina inzien door in te loggen door middel van DigiD.
Het WZA is tevens van plan om in de toekomst patiënten afspraakherinneringen te sturen via sms of e-mail. Het ziekenhuis onderzoekt nog wat er zoal nodig is om deze ontwikkeling mogelijk te maken. In voorbereiding hierop vragen de medewerkers van de receptie en poliklinieken al om de mobiele telefoonnummers en e-mailadressen van patiënten. Ook wordt hen gevraagd of ze in de toekomst sms en e-mail van het WZA willen ontvangen.
Door: Redactie Nationale Zorggids