Ongeveer twintigduizend patiënten van het Martini Ziekenhuis ontvangen rond 4 mei 2018 een uitnodiging om mee te doen aan het jaarlijkse patiëntenervaringsonderzoek, de zogenoemde CQI Ziekenhuizen. CQI staat voor Consumer Quality Index; dit is een gestandaardiseerde methodiek om ervaringen van patiënten in de zorg te meten en analyseren. Dit meldt het Martini Ziekenhuis.
Steekproefsgewijs worden patiënten per specialisme benaderd met een uitnodigingsbrief om via internet de vragenlijst in te vullen. De vragenlijst gaat in op onderwerpen zoals deskundigheid van zorgverleners, wachttijd, informatievoorziening, bereikbaarheid, bejegening en privacy. De metingen worden uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau MediQuest. Het Martini Ziekenhuis publiceert de resultaten in het najaar op zijn website. De resultaten worden gebruikt om de patiëntenzorg te verbeteren.
Voor meer informatie kan gekeken worden in de lijst met de meest gestelde vragen. Voor een specifieke vraag over het onderzoek kan contact worden opgenomen met de CQI-helpdesk, via 088 - 030 69 00.
Door: Redactie Nationale Zorggids